Üniversitemiz Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü tarafından "Dijital Halkla İlişkiler ve Kriz İletişim Eğitimi " düzenlendi.
Üniversitemiz Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü tarafından "Dijital Halkla İlişkiler ve Kriz İletişim Eğitimi " düzenlendi.
Moderatörlüğünü Üniversitemiz Kurumsal İletişim Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Cihan Tabak’ın üstlendiği çevrimiçi sunuma, kamu kurum ve kuruluş temsilcileri, üniversitemizin farklı birimlerinde görev yapan iletişim temsilcileri ile ulusal ve yerel medya temsilcileri katıldı.
Kurumsal İletişim Koordinatörlüğünün organize ettiği programda Giresun Üniversitesi’nden Öğretim Görevlisi Kadriye Onbaş, Halkla İlişkiler Kavramı, Dijital Halkla İlişkiler, Dijital PR Kriz Yönetimi ile Kriz Esnası ve Sonrası ile ilgili bir sunum gerçekleştirdi.
Kurum içinde online bir kriz yönetim ekibinin kurulması ve bir rehber oluşturulması gerektiğini belirten Öğretim Görevlisi Kadriye Onbaş; “Halkla ilişkiler uygulamalarında en önemli konu olma özelliğini korumuş olan kriz iletişimi, dijital ortamın halkla ilişkiler sürecinde etkin bir rol almaya başlamasıyla yöneticilerde daha fazla beceri ve tecrübe sahibi olmayı gerekli kılmıştır. Halkla ilişkiler uygulamacılarının, işletmeye, çalışanlarına ve ürünleri gibi konulara yönelik muhalif tepkilerin oluşturabileceği beklenmeyen krizleri anında yönetebilmesi için özellikle internet ortamını sürekli takip etmesi ve gerekenleri yerine getirmesi gerekir. Kriz yönetiminde sade bir dil kullanılmalı, bilgi vermekten kaçınmamalı, eğer gerekiyorsa geleneksel medyayı da kullanabiliriz. Dijitalde PR ve kriz yönetiminde sosyal medya kullanımı çok önemlidir. Harran Üniversitesi sosyal medyayı çok aktif kullanarak birçok üniversitesinin önünde yer almaktadır” diye konuştu.